Ştiai de varietatea de beneficii oferită de căpşuni?

Căpșunile sunt fructele preferate, mai ales în lunile de vară, când sunt în sezon și sunt perfecte pentru diferite sortimente de mâncare, de la salate la deserturi. Conținutul lor de antioxidanți și vitamina C, le-a făcut să devină o alegere perenă populară în rândul consumatorilor conștienți de sănătate, iar noile studii sugerează că beneficiile pentru sănătate ale căpșunilor, sunt numeroase. Se crede că căpșunile ajută la reducerea riscului de boli de inimă și de anumite tipuri de cancer. Sunt sărace în calorii și bogate în vitaminele C, B6, K, fibre, acid folic, potasiu și aminoacizi.

De la o mai bună funcționare a creierului, până la efectele antiinflamatorii, consumul de căpșuni poate avea un impact pozitiv asupra sănătății în mai multe moduri, conform rezultatelor a șase studii prezentate la conferința anuală a Societății Americane pentru Nutriție Nutriție 2020

Căpşuni, pentru o mai bună funcţionarea a creierului

Căpșunile sunt bogate în flavonoide, iar consumul unei porții de fructe de câteva ori pe săptămână pare a fi asociat cu o scădere a legăturilor neurofibrilare(NFT), una dintre caracteristicile bolii Alzheimer, potrivit cercetărilor efectuate de Rush University Medical Center din Chicago.

„Studiul nostru a constatat că un aport alimentar mai mare de bioactiv – pelargonidina, care este prezentă în principal în căpșuni – poate reduce patologia creierului bolii Alzheimer la adulții în vârstă”, a spus autorul studiului, Dr. Puja Agarwal, care a concluzionat că rolul fructului în menținerea sănătatea creierului la adulții în vârstă justifică un studiu suplimentar.

Sănătate crescută a inimii

Căpșunile s-au dovedit, de asemenea, să aibă efecte pozitive asupra nivelului de colesterol, iar studiile recente au relevat îmbunătățiri ale lipidelor la participanții cu risc ridicat.

Două porții și jumătate de căpșuni pe zi timp de patru săptămâni pare să reducă mici particule LDL dense, potrivit unui studiu, scris de Dr. Arpita Basu de la Universitatea din Nevada, Las Vegas, în timp ce celălalt studiu a înregistrat îmbunătățiri semnificative ale LDL, non-HDL și nivelurile totale de colesterol la subiecții care au consumat cantități chiar mai mici de fructe.

Rezultatele noastre sugerează că o porție de căpșuni pe zi poate îmbunătăți nivelul colesterolului la adulții cu supraponderalitate sau obezitate”, a declarat dr. Ann Skulas-Ray de la Universitatea din Arizona.”

Bune pentru intestine

Trei studii privind efectele fructelor asupra microbiomului intestinal au produs rezultate notabile. Cercetătorii de la Universitatea din California, Los Angeles, au descoperit că consumul zilnic prelungit de căpșuni a modificat microbiota intestinală, iar efectele au fost parțial inversate după ce subiecții au revenit la o dietă fără căpșuni.

O dietă care include în mod regulat căpșuni poate avea potențialul de a reduce inflamația colonului și de a spori sănătatea intestinelor, sugerează cercetările de la Institutul de Tehnologie din Illinois.

În plus față de efectele asupra sănătății intestinului, un al treilea studiu a indicat o posibilă conexiune intestin-inimă care ar putea beneficia de aportul de căpșuni. Oamenii de știință de la Universitatea din California, Davis, au asociat aportul de căpșuni cu o creștere semnificativă a unui tip de bacterii care ar putea ajuta la îmbunătățirea sănătății inimii.

Un impuls metabolic

Studiul UC Davis ar putea indica, de asemenea, o legătură între consumul de căpșuni și scăderea zahărului din sânge, deoarece analiza inițială arată că adulții cu risc crescut de boli de inimă au înregistrat o scădere a nivelului de zahăr din sânge după ce au consumat echivalentul a trei porții de căpșuni pe zi.

Dr. Basu, al cărui studiu menționat anterior a explorat efectele căpșunilor asupra colesterolului LDL, a remarcat, de asemenea, posibile beneficii metabolice asociate fructului.

Căpșunile conțin niveluri ridicate de nitrați. S-a demonstrat că acest lucru crește fluxul de sânge și oxigen către mușchi. Cercetările sugerează că persoanele care consumă căpșuni înainte de a face mișcare sau antrenament sportiv, au o rezistență mai mare și ard mai multe calorii.

       Ce este de reținut?

  • Ajută la o mai bună funcţionare a creierului
  • Ajută la sanătatea inimii
  • Ajută la sanatatea  intestinelor
  • Ajută metabolismul
  • Ideale înainte de antrenamentul sportiv pentru o mai mare rezistență

Dahna te încurajează să consumi cât mai multe căpşuni!

Descarcă Dahna și descoperă idei de reţete cu căpşuni pentru o alimentare corectă.

Cu Dahna, reînveți să mânânci! Spune Da, sănătăţii tale!

 

Sursă: aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Conținut restricționat

Ne pare rău, dar accesul la acest conținut este limitat exclusiv abonaților CardioScience cu un abonament valid.

Dacă doriți să beneficiați de acces complet, vă invităm să achiziționați un abonament făcând click aici.

Conținut restricționat

Ne pare rău, dar accesul la acest conținut este limitat exclusiv abonaților CardioScience cu un abonament valid.

Dacă doriți să beneficiați de acces complet, vă invităm să achiziționați un abonament făcând click aici.

Conținut restricționat

Te invităm cu bucurie să te alături comunității noastre și să participi la sondajul nostru. Pentru a avea acces la conținutul special, te rugăm să te AUTENTIFICI MAI JOS, folosind adresa ta de email și parola.

Dacă nu ești înregistrat, nu-ți fă griji! Procesul de validare este simplu și rapid, necesitând doar o adresă de email și o parolă. Te invităm să-l completezi AICI.

Așteptăm cu nerăbdare să faci parte din experiența noastră!