Profesorul Martin Yeomans, dr. Sophie Forster și colegii lor au descoperit că atunci când simțurile tale sunt preluate de o sarcină antrenantă, este mai puțin probabil să îți dai seama când ai mâncat sau ai băut de ajuns. Echipa a testat 120 de participanți, oferindu-le băuturi cu un conținut mai scăzut sau ridicat de calorii și sarcini care i-au solicitat mai mult sau mai puțin. Lucrarea care prezintă răspunsul la indicii de sațietate perturbați de încărcarea perceptivă a fost recent publicată în revista Appetite, pe 12 august 2020.
Echipa de cercetare a descoperit că participanții care s-au angajat integral într-o sarcină extrem de solicitantă au consumat aproximativ aceeași cantitate de alimente inaintea băuturii, indiferent de numărul de calorii al acesteia. Insă persoanele care s-au angajat într-o sarcină mai puțin solicitantă au putut să-și ajusteze cantitatea de mâncare suplimentară.
Cercetările anterioare au arătat că atunci când cererea perceptivă este ridicată, adică momentul în care simțurile sunt angajate complet, atunci creierul filtrează o parte din informațiile senzoriale. Este prima dată când cercetările au arătat că indicii senzoriali și de nutrienți asociați cu senzația de sațietate ar putea fi filtrați într-un mod similar.
Profesorul Martin Yeomans de la Școala de Psihologie din cadrul Universității din Sussex a declarat: „Studiul nostru sugerează că dacă mănânci sau bei în timp ce atenția îți este distrasă de o sarcină extrem de atrăgătoare, ești mai puțin în măsură să poți spune cât de plin te simți. Acest lucru este important pentru oricine dorește să rămână cu o greutate sănătoasă: dacă ești obișnuit cu mâncatul la TV în timp ce vizionezi, să zicem, un thriller captivant sau un film cu o mulțime de efecte audio sau vizuale, îți va fi mai greu să-ți dai seama când ești sătul.”
Știm deja că sentimentul de sațietate ar putea fi afectat de textura și aspectul alimentelor, dar acum știm, de asemenea, că sentimentul de sațietate depinde de cât de multe informații senzoriale sunt procesate la momentul respectiv de creierele noastre.
Această cercetare concluzionează că abilitatea unei persoane de a observa atunci când corpul se simte plin depinde de cât de multă atenție disponibilă este „lăsată” în creier.
Rezultatele oferă primele dovezi care arată că teoria sarcinii atenției (ideea că o persoană are o cantitate limitată de informații senzoriale pe care le poate observa) poate fi aplicată cu succes la obiceiurile alimentare.
Sursa aici