Avantajele Dahna, Blog, Dahna, Noutăți, Studii despre nutriție

Iată cum poți să-ți scazi nivelul de trigliceride cu 25-40%

Durata lecturii: 2 minute

Acizii grași polinesaturați (AGP) omega-3 sunt o componentă cheie în cadrul unei diete sănătoase pentru inimă. Pentru pacienții fără boală aterosclerotică cardiovasculară clinică se recomandă două sau mai multe porții de pește gras pe săptămână, pentru a obține aportul adecvat de AGP omega-3. Dacă acest lucru nu este posibil, suplimentarea alimentară cu un ulei de pește poate fi o soluție rezonabilă. Suplimentarea cu capsule AGP omega-3 are 2 roluri distincte, dar suprapuse: tratamentul hipertrigliceridemiei și prevenirea evenimentelor cardiovasculare. AGP-urile omega-3 din derivate marine reduc trigliceridele și au efecte pleiotrope, inclusiv scăderea inflamației, îmbunătățirea compoziției și stabilității plăcii de aterom, cât și modificarea membranelor celulare.

Acizii grași polinesaturați se împart în 2 clase majore: omega-3 și omega-6 și diferă de acizii grași saturați și mononesaturați prin includerea a două sau mai multe duble legături între atomii de carbon din lanțul acizilor grași.

Principalele surse dietetice de omega-6 (predominant acid linoleic) includ nuci, semințe de cultură și uleiuri vegetale. Conținutul de acizi grași polinesaturați omega-3 de la pești depinde de dieta lor și de mediul înconjurător. În comparație cu peștii de apa caldă, peștii de apă rece acumulează un nivel mai mare de omega-3, care îi ajută la adaptarea la temperaturi mai scăzute. Nivelurile de acizi grași la pești poate varia între speciile crescute în sălbaticie și cele crescute în fermă. Peștii cu un conținut ridicat de grăsimi sunt recunoscuți ca fiind macroul, somonul, heringul, sardinele și tonul alb.

Aportul adecvat de omega-3 recomandat de Consiliul de administrație al Institutului de Medicină este de 1,6g/zi pentru bărbați și 1,1 g/zi pentru femeile cu vârsta peste 19 ani. Peste tot auzim că este imperios necesar să avem în alimentația săptămânală în medie 2 porții de pește pe săptămână (150gr).

Statisticile arată faptul că suplimentele alimentare din ulei de pește sunt cele mai frecvent consumate produse nonvitaminice, non-minerale și naturale de către adulți. Food and Drug Administration clasifică uleiul de pește nu ca un supliment, ci ca un aliment. Studiile observaționale au demonstrat că un consum alimentar mai mare, fie de pește gras, fie de acizi grași omega-3, este asociat cu mai puține evenimente cardiovasculare și că o concentrație circulantă de EPA sau DHA se corelează invers cu riscul cardiovascular. Suplimentarea cu acizi grași polinesaturați omega-3 poate reduce riscul de boală CV la unii pacienți.

Concluziile acestui studiu arată că acizii grași polinesaturați omega-3 în doze de 2-4g/zi scad de obicei nivelurile de trigliceride din sânge cu 25-40%. Noi vă recomandăm să încercați o varietate cât mai mare de pești care conțin acizi grași polinesaturați omega-3, iar ca ajutor la acest capitol, vă recomandăm aplicația Dahna, pe care o puteți descărca gratuit din AppStore sau Google Play.

Sursa: aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *