Avantajele Dahna, Blog, Dahna, Dietă&Sport, Noutăți, Tips&tricks

Evaluează-ți sănătatea inimii cu testul scărilor

Durata lecturii: 3 minute

Urcarea a patru etaje în mai puțin de un minut indică o bună sănătate a inimii, potrivit cercetărilor prezentate la EACVI – Best of Imaging 2020, un congres științific al Societății Europene de Cardiologie (ESC).

„Testul scărilor este o modalitate ușoară de a vă verifica sănătatea inimii”, a declarat autorul studiului, Dr. Jesús Peteiro, cardiolog la Spitalul Universitar A Coruña, Spania. „Dacă îți ia mai mult de un minut și jumătate să urci patru rânduri de scări, starea ta de sănătate este suboptimă și ar fi o idee bună să consulți un medic.”

Acest studiu a fost realizat pentru a examina relația dintre o activitate zilnică – în cazul nostru urcarea scărilor – și rezultatele obținute de la testarea efortului într-un laborator. Ideea a fost de a identifica o metodă simplă și ieftină de evaluare a sănătății inimii, a spus dr. Peteiro. Această metodă ar putea ajuta medicii în trierea pacienților pentru examinări mai ample.

Studiul a inclus 165 de pacienți simptomatici cu recomandare pentru testarea efortului fizic din cauza bolii coronariene cunoscute sau suspectate. Simptomele bolii coronariene includ dureri în piept sau dificultăți de respirație în timpul efortului. Participanții au mers sau au alergat pe o bandă de alergat, crescând treptat intensitatea și continuând până la epuizare. Capacitatea de exercițiu a fost măsurată ca echivalenți metabolici (MET), aceștia reprezentând raportul dintre rata metabolică a unei persoane în repaus și rata metabolică a unei persoane care efectuează o activitate fizică. După odihnă (15-20 de minute), pacienții au fost rugați să urce patru etaje (60 de scări) într-un ritm rapid, fără oprire, dar și fără alergare, iar timpul a fost înregistrat.

Cercetătorii au analizat relația dintre MET realizată în timpul testării exercițiilor și timpul necesar pentru a urca patru rânduri de scări. Pacienții care au urcat scările în mai puțin de 40-45 de secunde au obținut mai mult de 9-10 MET. Studiile anterioare au arătat că un scor MET de 10 în timpul unui test de efort este legat de o rată scăzută a mortalității (1% sau mai puțin pe an sau 10% în 10 ani). În schimb, pacienții care au avut nevoie de 1,5 minute sau mai mult pentru a urca scările au obținut un scor MET mai mic de 8, care se traduce printr-o rată a mortalității de 2-4% pe an sau 30% în 10 ani.

Pentru testul de bandă de alergat, cercetătorii au evaluat funcția cardiacă în timpul exercițiului – dacă inima funcționează normal în timpul exercițiului, aceasta indică o probabilitate scăzută de boală coronariană. Apoi au comparat aceste descoperiri cu rezultatele urcării scărilor. Aproximativ 58% dintre pacienții care au finalizat urcarea scărilor în mai mult de 1,5 minute au avut funcții cardiace anormale în timpul examinării benzii de alergat. În schimb, doar 32% dintre cei care au urcat scările în mai puțin de un minut au avut o funcție cardiacă anormală în timpul examinării benzii de rulare.

Dr. Peteiro a precizat că această corelație dintre timpul urcării scărilor și capacitatea de exercițiu (adică MET) ar fi similară în populația generală. Dar ratele corespunzătoare de mortalitate și funcția cardiacă prin imagistică ar fi mai favorabile decât pentru pacienții cu simptome și boli suspectate sau confirmate ale arterelor coronare.

Aplicația Dahna vă oferă, pe lângă o dietă sănătoasă, și exemple de antrenamente cu antrenoarea Diana Stejăreanu, care vă mențin în cea mai bună formă fizică și astfel contribuiți la o sănătate mai bună a inimii.

Sursa: aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.