Câteva sfaturi de bază despre hidratare

Apa reprezintă aproximativ 70% din greutatea corporală și joacă un rol extrem de important în toate procese corpului uman, contribuind totodată la homeostază și viața celulară. Zilnic, primim informații despre alimentația sănătoasă și despre diferiți nutrienți, însă nu atât de multe despre rolul unui aport adecvat de apă pentru menținerea sănătății.

În general, bărbații au nevoie de cel puțin 12 căni de lichid zilnic, în timp ce femeile necesită minimum 9 căni. Corpul tău pierde 8-12 căni de apă în fiecare zi, care bineînţeles că trebuie înlocuite. Factorii care îți cresc nevoia de lichide sunt: exercițiile fizice, vremea caldă, altitudinea mare, o dietă bogată în fibre și pierderile crescute de lichide din cauza consumului de cafeină și alcool.

Scopul general este de a reduce deshidratarea, care variază în funcţie de individ. O modalitate practică de a monitoriza hidratarea este prin culoarea urinei, dimineața după trezire. Urina de culoarea paielor sau a limonadei este un semn al hidratării corespunzătoare. Urina de culoare închisă, cum ar fi cea a sucului de mere, indică deshidratarea.

Chiar dacă este recomandat ca cea mai mare parte a nevoii tale de lichide să fie satisfăcută de apă potabilă, băuturi precum supe, lapte, 100% suc de fructe și ceaiuri decofeinizate pot fi de asemenea utile. Fructele și legumele conțin și ele o cantitate însemnată de apă. Deoarece este greu să urmărești cantitatea de apă pe care o obții din alimente, cel mai bine este să consumi cel puțin 8 căni de lichid zilnic.

Pentru a te menține hidratat, asigură-te că bei constant apă atunci când este cald afară, precum și în timpul și după activitatea fizică. În continuare, îți prezentăm câteva obiceiuri pentru o hidratare sănătoasă:

  • Începe-ți dimineața cu un pahar cu apă, imediat după ce te trezești (chiar înainte de cafea)
  • Ia cu tine o sticlă de apă oriunde mergi
  • Respectă nivelul de hidratare calculat de aplicația Dahna
  • Evită băuturile cu zahăr
  • Descarcă aplicația

Nu-ți place apa simplă? O poți înlocui cu apa minerală carbogazoasă combinată cu puțin suc de fructe, la care poți adăuga lămâie combinată cu mentă sau busuioc. De exemplu, pentru o rețetă de apă infuzată cu busuioc și suc de căpșuni, ai nevoie doar de 100 g căpșuni foliate, 10 frunze proaspete de busuioc tocate, 10 g de lămâie și 500 ml de apă.

Ultimele materiale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Conținut restricționat

Ne pare rău, dar accesul la acest conținut este limitat exclusiv abonaților CardioScience cu un abonament valid.

Dacă doriți să beneficiați de acces complet, vă invităm să achiziționați un abonament făcând click aici.

Conținut restricționat

Ne pare rău, dar accesul la acest conținut este limitat exclusiv abonaților CardioScience cu un abonament valid.

Dacă doriți să beneficiați de acces complet, vă invităm să achiziționați un abonament făcând click aici.

Conținut restricționat

Te invităm cu bucurie să te alături comunității noastre și să participi la sondajul nostru. Pentru a avea acces la conținutul special, te rugăm să te AUTENTIFICI MAI JOS, folosind adresa ta de email și parola.

Dacă nu ești înregistrat, nu-ți fă griji! Procesul de validare este simplu și rapid, necesitând doar o adresă de email și o parolă. Te invităm să-l completezi AICI.

Așteptăm cu nerăbdare să faci parte din experiența noastră!