Blog, Dahna, Studii despre nutriție

Beneficiile reducerii consumului de sare

Durata lecturii: 2 minute

Conform informațiilor deținute până în 2015, aportul zilnic mediu de sare în rândul adulților din Europa a fost în jur de 10g pe zi, mult prea mare față de ceea ce recomandă specialiștii. În aceste condiții s-a propus un obiectiv intermediar pentru populație de a consuma maxim 5g/zi și o țintă mai ambițioasă pe termen lung de 4g/zi.

Vă propunem o trecere în revistă a noilor dovezi științifice privind consumul zilnic de sare și impactul asupra sănătății:

  • Sarea este legată cauzal de tensiunea arterială (TA): cu cât aportul de sare este mai mare, cu atât crește și tensiunea arterială, efect care poate fi văzut încă de la naștere.
  • Reducerea susținută a aportului de sare (până la 50% din ceea ce mâncăm acum) provoacă o reducere a valorii tensiunii arteriale la aproape toată populația, deși persoanele vor răspunde mai mult sau mai puțin, în funcție de factori precum vârsta, etnia, nivelurile inițiale ale TA și greutatea corporală.
  • TA ridicată contribuie la accidente vasculare cerebrale și atacuri de cord, iar reducerea valorii TA este asociată cu un risc mai scăzut la astfel de accidente. Prin urmare, este logic să luăm în considerare o reducere moderată a aportului de sare de către populație, care va duce la o reducere moderată a TA, a incidenței accidentelor vasculare cerebrale și a atacurilor de cord, iar aceste date sunt susținute de multe studii.
  • Organizația Mondială a Sănătății recomandă în prezent o țintă de 5g de sare (2g de sodiu) pe zi, cu o țintă globală, ca parte a acțiunii planului global, pentru a realiza o reducere de 30% din consumul curent până în 2025.
  • Aporturile de sodiu depășesc nivelurile recomandate în aproape toate țările, astfel încât practic toate populațiile ar necesita reducerea aportului de sodiu.
  • Reducerea consumului de sare este printre cele mai eficiente inițiative pentru sănătatea publică în vederea reducerii impactului bolilor cardiovasculare (BCV).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.